Zjednodušenie administratívy pre žiadateľov
21. marca, 2014
Rada Audiovizuálneho fondu na svojom treťom rokovaní v roku 2014 schválila zmeny vnútorných predpisov, ktoré predložil riaditeľ fondu Martin Šmatlák. Základným účelom prijatých úprav je zjednodušenie postupu registrácie a predkladania žiadosti o dotáciu alebo pôžičku, ako aj predkladania potvrdení potrebných pre uzavretie zmluvy o poskytnutí finančných prostriedkov z Audiovizuálneho fondu.
Zásadná zmena týkajúca sa žiadostí spočíva v zjednodušení podmienky na predkladanie dokumentov potvrdzujúcich právnu subjektivitu žiadateľa a predmet jeho činnosti. Podľa novej úpravy tieto dokumenty žiadateľ predkladá v priebehu jedného kalendárneho roka iba v jednom vyhotovení. Ak teda žiadateľ k jednému termínu uzávierky podá viac žiadostí, požadovaný dokument priloží iba k jednej z nich a pri ostatných uvedie informáciu, pri ktorej žiadosti sa tento dokument nachádza. Ak následne v danom roku žiadateľ podá ďalšie žiadosti, môže pri nich namiesto požadovaného dokumentu predložiť iba čestné vyhlásenie, že v jeho právnej subjektivite ani v predmete činnosti nenastali žiadne zmeny. Ak však k takejto zmene došlo, musí žiadateľ predložiť nový dokument.
V podmienkach poskytovania finančných prostriedkov fond zároveň vytvoril možnosť pre tých podporených žiadateľov, ktorí sú registrovaní v zozname podnikateľov Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO), aby namiesto jednotlivých potvrdení požadovaných k vystaveniu a uzavretiu zmluvy predložili fondu iba jedno potvrdenie o zápise žiadateľa v zozname podnikateľov vedenom ÚVO.
Späť